TUR – PAKET - REZERVASYON VE SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1-) SÖZLEŞME BEDELİ
Bu bedele, tur ile ilgili broşürlerde fiyata dâhil olan tüm hizmetler ayrı ayrı belirtilmiştir. Bunlar haricindeki tutarlar ve hizmetler ekstra ücrete tabidir. Gidilecek ülkelerin mevzuatlarına göre turistlerden alınması gereken vergi, resim, harç ve benzeri kamusal ödemeler ile döviz kurlarından kaynaklı fiyat değişiklikleri tüketiciye yansıtılır. Bu durum tüketiciye derhal bildirilir. Tüketici bildirimden sonra herhangi bir Tanzimat ödemeden sözleşmeden dönebilir. Yahut yapılan değişiklikleri ve fiyat üzerindeki etkisini belirtilen ek sözleşmeyi kabul eder.
2-) TURUN SÜRESİ
Paket turun süresi ön sayfada belirtilen tarihleri ve süreyi kapsar.
3-) ULAŞIM BİCİMİ
4-) DURAKLAMA YERLERİ
Paket tur sırasında ki konaklama yerleri, nakil bağlantıları dahil turun güzergahı ve konaklama yer ve cinsleri tanıtım broşüründe yer alacaktır.
5-) ÖĞÜN SAYISI
Tam pansiyon: Sabah, öğlen, akşam; Yarım pansiyon: Kahvaltı, akşam yemeği ya da öğlen yemeğinden biri. Sabah kahvaltı: Kahvaltı Her şey dahil: Sabah, öğlen, akşam yemeği yerli alkollü alkolsüz içecekler.
6-) KONAKLAMA CİNSİ
Otel, motel, tatil köyü vb. konaklama yerlerinden hangisi ise belirtilecek
7-) ÖDEMELER
Kayıt anında rezervasyon bedelinin en az %50’i bakiyenin ise gezinin başlamadandın en geç 15 gün içerisinde ödenmesi gerekmektedir.
Anılan süreler içerisinde belirtilen ödemelerin gerçekleşmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilir. Bu durumda gezi bedelinin %50’si cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.
8-)MÜCBİR SEBEBLER
Tura çıkmadan veya tur sırasında meydana gelebilecek herhangi bir siyasi olay, grev, afet, hava şartları, teknik olay ve arızalardan devlet arası ilişkilerden doğabilecek değişikliklerden veya gecikmelerden acente sorumlu tutulamaz.
9-) İPTAL DEVİR
9.1 - Acenta gerekli gördüğü durumlarda tüketiciye bildirmek kaydı ile, ilan ettiği veya kayıt aldığı turları gezi başlangıcından 7 gün öncesine kadar kısmen veya tamamen iptal edebilir. Aynı süre içinde, tur kapsamındaki otel, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerini programda belirtilmiş ve gezilecek yer olarak gösterilen yerlerin ziyaret sıralarını değiştirebilir. Tüketici bu değişiklikleri ve iptali kabul etmediği takdirde rezervasyonunu iptal edip ödediği ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı doğmaz. Ancak ödeme kredi kartı ile yapılmış ise; kredi kartı komisyonu iadede tenzil edilir.
9.2 - Tüketici rezervasyonunun kendisinin veya 1. Derecede akrabalarının 10 günlük mutat iştigalinde engel rahatsızlıklarını ve ölümleri tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi rapor ile belgelemeleri hallerinde dışında kalan bir sebep ile gezinin başlamasından 15-7 gün önce iptal-değişiklik talep etmesi halinde gezi bedelinin %35 ini, 7 günden az bir süre kala ise tamamını ödemeyi taahhüt eder.
9.3 - Charter veya tarifeli uçuşlarda 15 gün ve ya daha sonraki iptallerde hiçbir mazeret geçerli olmayıp,uçak bileti iade söz konusu değildir.
9.4 - Tüketici turu gezinin başlamasından 7 gün kadar istediği kişiye devredebilir. Devir alan bakiyeden ve devir sebebiyle doğan masraflardan devir eden ile müteselsilen sorumludur.
9.5 - Acente tüketicinin başlangıcını kaçırdığı geziye iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda tüketici adına yapılmış olan tüm rezervasyonları gezinin başlangıcından 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ödeme yapılmaz.
9.6 - Tüketicinin, indirimli satış döneminde (erken rezervasyon kampanyalarında) satın almış olduğu indirimli ürünlerde, mücbir sebepler dışında herhangi bir sebeple; isim ve tarih değişikliği, devir ve iptal talepleri kabul edilmez. Tüketici bu durumda gezi bedelinin tamamını Rotamax Turizm Seyahat Acenteliği Hiz. Tic. Ltd. Şti 'ye cayma tazminatı olarak ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
9.7 - UÇAKLI PAKETLERDE; İptal ve değişiklik taleplerinde sözleşmenin tüketici tarafından imza tarihinden itibaren uçuş tarihinin 15 gün öncesine kadar (devlet hastanesinden alınmış sağlık raporu hariç) paket bedelinin %35 ini, 15 günden az kalan iptallerde ise her türlü durumda paket bedelinin %100’ünü ödemek zorundadır. Bu paketlerde sözleşmenin tüketici tarafından imzalanmasından sonra hangi nedenle olursa olsun isim değişikliği iptal hükmündedir.
10-) HAREKET SAATLERİ:
Uçak, vapur, tren, otobüs vb. ulaşım araçlarının hareket saatleri sözleşmenin yapıldığı tarihte geçerli olan saatlerdir.
Daha sonra taşıyıcı şirketlerin yapacağı tarife değişikliklerinden acente sorumlu değildir. Sözleşmedeki uçak, vapur, tren, otobüs vb. ulaşım araçlarının hareket yeri saat ve sefer sayıları geziden önce acenteden kontrol edilmelidir. Herhangi bir sebepten dolayı ulaşım araçlarına bağlı olarak. veya olmayan sebeplerden değişiklik yapılabilir acentemiz tur hareket detaylarını yolculara bildirmekle birlikte yolcularımızda bu detayları öğrenmekle yükümlüdür.
11-) BAGAJ
11.1 - Tura katılan tüketicinin her türlü gezide 50cmx70cm ebatlarından büyük olmamak kaydı ile iki valiz uçaklı seyahatlerde ise 15kg. Bagaj götürme ve getirme hakkı vardır. Bagajların içinde para, kıymetli evrak vb. değerli ziynet eşyaları bulundurulmamalıdır. Kaybolan bagaj içindeki kıymetli eşyadan acente sorumlu tutulamaz.
11.2 - Kokan, akan, yanıcı veya patlayıcı vasıfları olan veya çevresine rahatsızlık veren eşyalar ile kesici, delici ve ateşli silahlar ve her çeşit hayvan, acentenin ayrıca ve açıkça yazılı izni olmadan taşıt araçlarına ve konaklama tesisine alınmaz.
11.3 - Acente personelinin ağır kusurundan kaynaklanan bagaj kaybı veya hasarı durumunda kaybolan veya hasar gören bagajın içinde bulunan eşyaların maddi ve manevi değer ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin gezinin toplam bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmın ½ ‘si kaybolan eşya sahibine ödenir. Acente tüketici tarafından kendisine yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek teslim edilmiş eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından en çok gezinin bedeli kadar sorumludur.
12-) VİZE İŞLEMLERİ
Vize pasaport işlemleri tüketiciye aittir. Ancak gezinin başlamasında 1 ay önce gerekli tüm belgelerinin eksiksiz olarak acenteye teslim edilmesi halinde ücreti mukabilinde vize işlemleri takip edilebilir.1 aylık sürede veya daha sonra vize için teslim edilen pasaportla ilgili olarak vize işlemleri tamamen konsoloslukların inisiyatifinde olduğundan acentenin hiçbir sorumluluğu yoktur.ve bu sebeple herhangi bir iade veya tazminat ödenmez.
13-) REHBER ÜCRETİ
Tur bedeli ücreti tur kapsamında taahhüt edilen rehber ücretleri kapsamındadır.
14-) DİĞER HÜKÜMLER
14.1 - Seyat sigortası hizmeti alan veya seyahat sigortası seyahat paketin içerisinde bulunan tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Acente bu teminatların içeriği, kapsamları veya uygulama şekilleri ile ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.
14.2 - Tüketicinin başladığı turu, hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, tur terk ettiğini acente yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi takdirde tüketici turu terk etmiş sayılmış ve hizmeti alıp kullanmış addolunur. Tüketicinin şikayetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur. Tüketicinin şikayetçi olduğu halde hizmeti sonuna kadar kullanması şikayetçi olduğu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedeli iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır.
14.3 Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan tüketici(ler) de kendi aslarına kayıt yapmakla görevlendirdikleri tüketici(ler) bu sözleşmeyi okuyup kabul taahhüt etmiş sayılır. Buna rağmen, sözleşmede bizzat imzalarının olmadığı gerekçesiyle geziye katılan tüketici(ler) in acente aleyhine ve katılmış oldukları gezi ile ilgili dava ve takipler ve acentenin tüketiciye bu sözleşmede yazılı hususlar dışında bir bedel yada tazminat ödemek zorunda olmasalar dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog ve ilanlar nedeni ile örgenmiş geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı taahhüt etmişlerdir.
14.4 - Sözleşmenin tüketicide kalan kopyası ile acentede kalan kopyası arasında çelişki olursa acentede kalan kopya kayıtları esas alınacaktır.
14.5 - Bu sözleşmeden doğan uyuşmazlıkların çözümünde TÜRSAB tahkim kurulu Yönetmelik hükümleri geçerlidir.
14.6 - Ön ve arka yüzdeki sözleşme şartlarını kabul eder